Marvelous lost 300 million yen in their gaming division last quarter.
Source:
https://corp.marv.jp/library/img/tanshin3q2024.pdf
Archive:
https://web.archive.org/web/20240131102721/https://corp.marv.jp/library/img/tanshin3q2024.pdf
>①デジタルコンテンツ事業
>当事業のコンシューマ部門においては、国内で2023年9月に発売した完全新作RPG『FREDERICA』の北米・欧州・Steam®版を同年10月3日より順次発売いたしました。また、Nintendo Switch TM向け完全新作ファッション&コミュニケーションゲーム『ファッションドリーマー』を、2023年11月2日に国内・アジアで、同3日に北米・欧州で発売する等、複数の新作ゲームソフトを国内外で発売いたしま>した。しかしながら、第1四半期に発売した『LOOP8』の販売不振に加え、これらの新作タイトルの販売が想定を大幅に下回る推移となり、開発費を回収することができず損失を計上いたしました。オン>ライン部門においては、前年同期にリリースした『ドルフィンウェーブ』が、開始時の大幅な業績貢献に対する反動減があったものの、引き続き堅調に推移いたしました。また、『剣と魔法のログレス い>にしえの女神』や『シノビマスター 閃乱カグラ NEW LINK』、『ブラウザ三国志』といった長期運営タイトルにおいては、経年により売上が減少したものの堅実に収益貢献いたしました。この結果、当事>業の売上高は12,137百万円(前年同期比18.2%増)、セグメント損失は300百万円(前年同期はセグメント利益1,635百万円)となりました。
<DeepL:
>1) Digital Contents Business
>In the consumer segment of this business, we launched the North American, European, and Steam® versions of "FREDERICA," a completely new RPG launched in Japan in September 2023, sequentially on >October 3, 2023. In addition, several new game software titles were released domestically and internationally, such as "Fashion Dreamer," a completely new fashion and communication game for Nintendo >Switch TM, which was released in Japan and Asia on November 2, 2023, and in North America and Europe on November 3, 2023. However, in addition to the sluggish sales of "LOOP8" released in the first >quarter, sales of these new titles were much lower than expected, and the Company was unable to recover development costs and recorded a loss. In the online division, "Dolphin Wave," released in the >same period of the previous fiscal year, continued to perform well, despite a reactionary decline from the significant contribution to earnings it made at its launch. In addition, long-term titles such as "Sword >and Sorcery: Logres Inishie no Megami", "Shinobi Master: Senran Kagura NEW LINK", and "Browser Sangokushi" made solid contributions to earnings, although sales declined over the years. As a result, >this segment reported net sales of 12,137 million yen (up 18.2% year-on-year) and a segment loss of 300 million yen (segment income of 1,635 million yen in the same period of the previous year).